Vad har jag blivit för skidåkare. Klockan är tio och jag ligger fortfarande i sängen och har heller ingen tanke på att gå upp. Har jag förslappats?

Märkligt nog ligger jag och drömmer om att cykla genom Spanien en månad. Kanske kan det bli ett jobb, något som det går att få in några kronor på? I alla fall. TACK, för alla fina donationer. De gläder en gammal man som mig.

Sponsorn fyller 25 idag. Jättegrattis till en toppkille. Nu har han till och med fixat ett par lagg som är 115 i midja. Han tycker jag ska testa dom, sk bananskidor. Rektorn sliter sitt hår. Det är också en bra kille. Jag umgås bara med bra killar och tjejer i Åre. De skulle alla platsa på Twang, vårt rocknrollfik.

Faktum är ju att jag borde göra en utställning på ett fik och bjuda hit Åreborna, så det lär sig lite kaffevett...Rektorn dricker tex fortfarande kaffe på fat, med sockerbit.

Nåja, jag får köra grundkursen i vår med sällskapet på något fik i Järpen. Har Ni varit i Järpen? Du svänger av E14, en liten kurva, en Statoil som säljer fyra dagar gammal bulle utan att blinka. Det är vargföda och så en högersväng, några sparkar och ICA. Där går man in, en stor affär som säljer allt. Det är en sådan där affär där mjölken plötsligt kan ta slut.

Nåja, det finns ett fik också ,men det har jag inte hittat, eller fikar man på Statoil, vargbullefiket.

Jaja, man kanske skulle ta och börja om i livet. Nu har jag slagit in klapparna, samma papper på alla. Det är bra, för då vet jag vilka jag gett bort. Annars läser jag Berit Hård, Unni Drougge. Hon är kul, troligtvis handlar boken om en känd svensk artist i långklänning och Jesussnack. Jag säger inget mer.

Löven skyller SD framgångar på regeringen. Jävla korkskalle. Han är nästan lika skyldig själv, lite action tack.
Ja, så fick man bli lite arg och snacka politik också. Skönt, det blir en bra jul i år och fort kommer den att gå över. Nu ska jag krypa ner mellan lakanen igen...

Kram på Er alla

I övrigt, Fotografiska o Mary Ellen Mark, läs detta. HUR kan Fotografiska påstå att det inte fanns ett avtal mellan dom och MEM,,,helt sjukt och inget annat.



Kommentarer

Populära inlägg