Fick en förfrågan om jag ville ställa ut mina bilder, en Retro på 200 bilder. Jag tackade nej, eftersom det fanns inga pengar, jag skulle sköta allt säjlv. Ta tanken att ställa ut 200 bilder, bara ramar kostar 200 ggr 400 kr,,,80000,,,,det säger väl allt,,,på det, göra printar, hänga, sitta vakt,,,hur fan ska det gå till?

Om jag ska ställa ut 200 bilder i en månad, eller två, så vill jag ha ca 30 000 kr i månaden betalt för utställningen och sedan helst ramningen betald, annars blir det ett nollsummespel eller en förlust.

Jag gjorde en sådan stor utställning på Nordiska museet, 140 bilder, olika format, de betalade ramarna, till en kostnad av ca 70 000 kr. Jag fick inget betalt, inte fem kronor och museet ville sedan ha tillbaka ramarna efter utställningen var klar.

Det var då, år 2000. Det var fint, men jag gör inte om det.

Nog om det.

Kommentarer

Populära inlägg