Jag sitter och funderar på en tanke som jag aldrig trodde skulle spira i mitt huvud. Alla som känner mig vet att jag är vänster. De senaste 40 åren jag röstat har jag lagt min röst på Vpk/v  eller någon gång på miljöpartiet.

Idag, om det vore val funderar jag på att rösta på SD. Inte för att jag tycker om dom, för de är i mina ögon ett rasistparti, riktigt avskum, men för att få in en riktig fetsmäll på sossarna.

Det andra alternativet vore att rösta blankt. V och miljöpartiet är i mina ögon helt borta ur svensk politik. De påminner om piratpartier eller det här cykelpartiet vi hade i Stockholm. Deras tid är över.

På den borgerliga sidan finns tre fjantpartier och så Moderaterna, de rikas betjänter.

Sossarna? I varje konkret fråga blir de allt mer lika Moderaterna. Har de helt spårat ur? Rut och rot, vinster i vården. Kan de inte ens läsa en utredning? De lyckas inte presentera ett enda förslag till förändring som leder till mer bostäder, billigare boende, jobb, jämlikhet, fördelning, skatter....det är ju helt sjukt hur odugliga de är och anledningen till  det är att de försöker vara rosa moderater.

Sossarna måste ju köra en otroligt mycket radikalare politik. Det är ju löjligt då man till och med på Svenska  dagbladet skriver att sossarna politik att närma sig moderaterna är dödsdömd.

Om SD fick 25 procent, skulle sossarna vakna då? Skulle SD kunna förstöra så mycket? Skulle de kunna förstöra mer än vad sossarna och borgarna tillsammans gör idag?

Att bara fortsätta som nu, lägga en röst på V eller Miljöpartiet leder ingenstans.  Då kommer samhället bara att fortsätta sin ökade ojämlikhet och nedmontering.

Okej, säg att SD får tjugofem procent, sossarna fortsätter att vara rosa moderater, vad återstår? Är det då vi på allvar ska börja gå under jorden, bli olagliga?

Ja, snacka om jobbigt perspektiv, men är det någon som ser något annat? Ingen tror väl en sekund på att Borgarna (Moderaterna) kommer att lyfta det här samhället en millimeter. De kommer ju att göra grus av allting, och just nu, gör man det tillsammans med sossarna.


Kommentarer

Populära inlägg