Sprang på den här liraren på fiket i söndags. Han snackade och spelade några låtar, sedan sa vi hej till varandra och gick åt olika håll. Vardagsmöte.

Idag har jag varit med om en bisarr upplevelse. Hjälpte svartjobbarn att frakta bort material från en nyrenoverad lägenhet. Helt makalöst vad vi bar ut. Perfekta grejer, hade glatt vem som helst. Nej, ut till skroten. Suck, vad lever vi i för värld då folk ska ha nya kök vart femte år?

På den fotografiska fronten intet nytt. Tycker faktiskt det står still lite överallt. Jag skulle vilja hitta något som drog mig in i en ny spännande värld. Jag börjar till och med tro att böcker och utställningar är på väg att försvinna. Att kvar blir bara nätet. Jag undrar hur det blir om fem år, om alla läser på Ipad?

Ja, vem vet? Vem vet något om något? Det är liksom där jag befinner mig nu...

Ett visdomsord: Man kan inte vara kompis med alla, så varför försöka göra några förminskade idioter en tjänst. Kör ditt eget race, leder alltid längst.

Kommentarer

Populära inlägg