Jag hade lovat köra en polare till Ikea, men fick ställa in. Kroppen vill inte vara med i matchen ännu, men det tar sig. Fem dagars förkylning brukar vara måttet för mig. Två ggr om året. I alla fall, tänkte på fotografi.

Vad är det som gäller idag? Bleka färger, kolsvarta svartvita bilder. Hur borde man tänka? Framåt, bakåt, eller inte alls?

Det enda jag kan tänka mig är att man gör sin grej. Att där det är legio med färg, typ naturbilder, så kör man stenhårt svartvitt. Skapar sig en egen nisch. Enda problemet med det är ju att naturblaskor och naturälskare inte riktigt hajar vad du gör.

Jag skulle vilja se en naturskildring som Henry Millers böcker, eller Bukowski. På ett helt annat plan, liksom.

Det snackas om D-vitamin och jag har käkat det i flera år. Det fungerar, vi har ju kraftig D-vitaminbrist i vårt land och jag är sällan sjuk på vintern. I år dock något annat då jag först torska på kräksjukan, första gången och sedan influensa.

Så D-vitamin tror jag på. Absolut.

På tal om skatter och nedmontering.

Kommentarer

Populära inlägg