Det är ganska fint att lulla omkring i snön. Mest förvånad är jag över vissa bilförare, såg en med sommardäck som prompt skulle ut och köra, klarade knappt att komma iväg. Suck, är lika farlig som ett rattfyllo.

Jag testar på med mitt fotograferande. Mitt stora problem nu, sk ilandsproblem, är mängden. Jag måste samla mig till en Retro snart och där ryms max 250 bilder. Suck igen, vi får se om en fem, tio år hur det ser ut. Om jag lyckats banta ner grejerna till vettigt format. Och sedan får vi se om jag får något napp någonstans. Senaste året har väl varit tjugo nobbar från olika museer och jag gör inte en utställning där jag ska betala femtio lakan själv för att ställa ut. Den tiden är över i mitt liv.

Jag hade en länk i ett tidigare inlägg, till Joel Meyerowitz som var intressant. Han sa grejer om livskurvan, hur  den nu för honom böjer sig nedåt, hur viktigt det var att göra rätt grejer. Han var 74 då han sa det. Jag är sextiofyra och känner också hur viktigt det är att göra rätt grejer.

En sak jag inte kommer förbi är politiken, vikten av att göra något som vrider politiken och livet rätt. Jag fattar fortfarande inte hur vissa kan förneka miljön, låtsas som om den inte har problem. Hur kan man bara låtsas som om det regnar trots att det är orkan?

Om någon frågar mig vad som är viktigast i mitt fotograferande s svarar jag ett 35 mm objektiv . Jag vill ha en glugg som motsvarar 35 mm, 40mm är lite som att spela falskt hela tiden.

Ja, Ni fattar. Nu är vi där vid sponsringen igen. Lev väl.........

Larry Clark snackar o visar film...

Kommentarer

Populära inlägg