Läget? Dödsförkyld. Jag minns när jag reste omkring ensam, i Bilbao, var dödssjuk, hur tanterna på krogen tog hand om mig, serverade mig god varm fisksoppa i köket. Jag fick sitta i krogens kök och äta med dom...gulliga dom var.

I går, blev jag intervjuad för Kulturnyheterna. Tog en timme, ska försöka solka ned Fotografiskas image som gullpluttar. Det är stenhård kommers, men vi får se hur det blir. Var själv ganska dissy, feber och ont i halsen, men det var en trevlig stund med Oskar,,,intressant att se hur han arbetade ensam med ljud, ljus och kamera, samtidigt som han ställde skärpan med kameran.

Ja, en gång i tiden frågade Tv4 mig om jag ville bli filmfotograf hos dom, skulle göra inslag åt morgontv, men gå upp fyra varje morgon är inte riktigt min grej.

Nog om det,,,SJ, vad är det för sorgligt skämt,,,nu ställer man in massor med tåg, pga snön. Jag vet inte hur jag ska ta det, men något är fruktansvärt misskött, samtidigt köper man massa Jasplan. Skulle inte pengarna kunna användas till tågtrafiken istället?

Jag känner att nästa år får det bli en lång repa i Spanien, börja i Baskien, jobba sig genom landet, Galicien, ner till Andalusien, upp genom inlandet, komma till Barca, och åka hem därifrån. Klarar man det på en månad?

Lite mycket åka kanske? Jag har ju kört den där rundan några gånger, och jag tycker ju Baskien är det klart mest intressanta med Spanien,,bergen, havet, maten, deras galna fiestor,,,...jaja, måste snacka med frugan. Hon får bjuda mig på resan så är jag guide.

Kommentarer

Populära inlägg