Ja, det händer grejer. Nu gick Jessika Silversaga ut och berätta om sina problem med Fotografiska.
Jaja, storyn rullar på. Jag känner mig lite less på det här nu, men vi får se var det landar.

Här handlar det om fler fotografer och fler anställda som är besvikna.

Jag är mycket mer intresserad av att få Moderna på fötter. Att vi ska få ett riktigt fotografiskt museum. Ett med stabilitet och klara riktlinjer.

Vad det gäller Fotografiska så känns det som Janne Broman offrar den anställningsansvarige, för något som han borde självt ha tagit ansvar för.

En annan sak man kan fundera över är varför inte DN skrev om det här, eftersom de fick materialet först. Troligtvis för att man har ganska stora annonsinkomster från Fotografiska? Jag ställer mig ganska tveksam till DNs agerande.

Jag vet ju att jag är körd på Fotografiska och det betyder inget, vare sig för mig som utställare eller besökare.

Nu blir det skidåkningen några månader, så får vi se vad jag kan producera i skogen, i snön och kylan.




Kommentarer

  1. Visst vore det idealiskt om moderna tog tag i detta, min invändning är bara att de har haft chansen så länge nu utan att något hänt och att den nuvarande chefen uttalade sig om att moderna i första hand skulle pyssla med konst och att det dokumentära därför passade bättre på något annat ställe. Lite därför jag förordade Västerbottens museum i min blogg.
    Kul att du är uppe på banan igen!
    /Affe

    SvaraRadera
  2. Fotografiska är skit. Men det var ju inget otippat. var och kikade på Tillmans igår samt Gerry Johansson, det var bra båda delarna tycker jag. Var även nere i källarförådet i morse och tampades med gigantiska husspindlar. På fredag går flyttlasset till Norrland. Fyfan vad skönt och slippa den här staden.
    Kul att bloggen är igång. Ska donera till dig när jag får en inkomst.

    /alexander blästa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg