På något vis tror jag det här med Facebook är slut snart. Det känns när energin tar slut i en sak och dessutom verkar dom ju helt desperata på att använda oss i all jäkla skitreklam. Ibland tänker jag på hur folk kan syssla med reklam. Tänk att göra reklamfilm, något som alla rymmer från direkt då det blir reklam i tvn.
Alla jag känner blir förbannade då det blir reklam i en film eller i en fotbollsmatch. Tänk att hålla på med något så uselt så att folk nästan gör vad som helst för att slippa se skiten.

Det är kanske därför reklamare försöker ta så bra betalt som möjligt, som ett slags plåster på såren för att de är med och fördummar folk?

Jag ställer bara frågorna? Jag tror annars att jag börjar bli gammal, tycker det går hemskt fort då grabbarna kör storslalom i USA. Huh, blir nästan lite rädd. Måste vara åldern. Polarn skickar bilder från ett hus han bor i denna vinter, denna för honom Grekiska vinter. Suck, man ramlar omkull av avund. Denna vinter kanske blir in sista skidvinter. Ska kanske börja bo i värmen istället på vintrarna, typ Tarifa i Spanien, eller runt Malaga. Bra väder där om man säger så.

Barnen lekte idag i Vita Bergen, i den första snön och kylan. Vilken glädje, vackert att se. Svensk vinter är härlig, men då ska det vara vinter.

Kommentarer

Populära inlägg