Lördag morgon

Några reflektioner efter att ha gått igenom 25 pärmar med negg och skannat kanske femtio bilder. Jag får ihop tre, kanske fyra bilder, som jag kan lägga till mina 125 bästa bilder. Egentligen är det bara en bild som platsar på allvar.

Så är det. Däremot är det kul att skanna gamla bilder på det privata planet, bilder typ den ovan, på barnen och sådant. Nu är jag inte speciellt intresserad av privata bilder. Jag är bara inne på att ha bilder som kan publiceras. Hela min verksamhet går ju ut på att publicera mig.

Läste om Anne Ramberg, advokaten, i DN. En brud i min stil, jävligt tuff och kul att läsa om en människa som upplevt samma sak som jag på Västbanken i Palestina. Hur israelerna bär sig åt som de värsta grisarna hela tiden. Intressant.

Nåja, lördag morgon och mörker. På bilden är det kväll och min dotter sitter vid mitt skrivbord. Jag älskade att sitta där, hade en liten park utanför där barnen brukade leka. Givetvis har man byggt ett fult grönt hus där nu som tar bort både solen och utsikten. Det är så man förstör en stad. Man bygger för lägenheter men förstör ofta den vackra känsla som fanns.


Populära inlägg