Flunsa??

Igår då jag satt på cykeln på gymmet kände jag mig ovanligt vek, så efter en mil gav jag upp, gick hem och däcka med en massa feber.

Typiskt, men då gjorde jag som man bör göra då man blir sjuk: Jag kollade på film. Spielbergs film  The Post... var bra och har många likheter med det Trump försöker göra nu. Begränsa den fria pressen. Maryl Streep är som alltid fantastisk. Sedan såg jag Mama Mia 2 och viken rulle. Jag grät hela tiden. En av de bästa filmer jag sett. Sådan uppåtkick.

Sedan såg jag en dokumentär om Janis Joplin, svtplay. En sådan underbar sångerska och vilket liv hon levde. Hon trackades rejält i skolan, bland annat vann hon en tävling som skolan fulaste man. Så vidrigt agerande, men hon kom ju med tiden att visa var skåpet skulle stå.

Ja, så är det. Förhoppningsvis är man på benen igen inom en dag eller två eller tre...

Populära inlägg