Ola och jag satt och snacka utrustning på lunchen. För mig är det ganska enkelt. Jag har en kamera, Panasonic Gf1 och den passar mig perfekt. Ett objektiv också. För mig har alltid  det viktigaste varit att ha en kamera som man kan stoppa ner i fickan.

Det var därför jag körde med Leican. Hade man en Nikon FM, så behövde man en liten väska att dölja kamerarn med. Man kunde till och med stoppa ner två Leicor i fickorna om det behövdes.

Jag hade inte Leica för att det var en perfekt kamera, för det är/ var den verkligen inte. Den tålde inte smällar och minaLeican, Leica CL, den med två objektiv, var ju rena skiten, gick sönder bara man kollade på den.

Så fort det kom nya kameror som var mindre än Leican men höll  bra kvalitet, som Ricohn och den lilla Yashican med spegeln på ovansidan, så gick vi alla över till mindre kameror. Några fastnade för Contaxen också.

Så, kameror, handlar bara om att gå ner i fickan, vara snabb, tillräckligt tyst och inte kosta för mycket. I alla fall för mig,,,,,

Kommentarer

Populära inlägg