En gång i tiden skrev jag en bok som hette Kvinnor och män.Det var nog år 1999. När den blev publicerad kom den att heta något annat. Här är en av texterna i den boken, en bok som jag inte minns vad den hette då den kom ut.


Jag träffade henne på Eldorado, nattklubben.. Det var precis efter min älskade gett mig på båten, åkt hem med en sorgsen min i ansiktet. Vi dansade. Hon dansade bra. Vi kysstes. Hon kunde verkligen kyssas. Hon tog mig i handen när vi gick hem. Hon kändes som hemma. En  människa att älska, därför var det ingen brådska. 
Vi la oss i sängen. 
-Jag har en älskare , sa hon.  
-Jaha, sa jag . 
-Men, sa hon. Det gör inget. 
Hon satte sig på mig. Hennes små  bröst pekade rakt fram. 
-Tycker du jag skall skaffa silikonbröst?. 
-Är du inte klok, sa jag. Du är vackrast så här.
Hon smekte mig över kuken. 
-Jag tänder inte på det här, sa hon och klev av.



Kommentarer

  1. En av mina favorit Micke Berg-bilder, den här! Håller hög klass!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg