Det sägs att precis innan man ska sova så kommer man på de bästa idéerna. Kanske det. Mina kommer oftast på morgonen, vid kaffet, före uppstigningen.

Nu är det natt, strax efter 2230, ganska sent för en som vaknar vid 0600. Jag har en del tankar som jag inte kan fästa på papper, men de får verka under natten, till kaffet i morgon.
Jag har alltid en idé om mitt liv. Kalla det mål, ja mål. Jag söker hela tiden nå ett mål. De målen kan vara hur konstiga som helst och ibland, alldeles för ofta, omöjliga att nå. Då blir jag besviken och irriterad, men lika förbannat fortsätter jag att försöka nå dessa mål. Ibland försöker jag varenda dag i flera år och när jag närmar mig målet så höjer jag ribban, så egentligen går jag aldrig i mål.

Jag bara fortsätter. Det finns nog de som har gedigna åsikter om detta, men jag gillar en slags omöjligheter. Att det är riktigt svårt och att det är riktigt irriterande och att jag blir ledsen och besviken ibland. Det är alldeles utmärkt. Då börjar jag komma igång.
Det är natt nu, snart är det morgon. Jag har en del idéer. Det är säkert rena snurren men jag ska sova på saken så tar vi upp tråden i morgon bitti igen.

Kommentarer

Populära inlägg