Man ska aldrig bli stor i orden. Det får man alltid äta upp och sedan är det upp till en om man kan ta det med ett garv. Som idag då jag tappade skidan. Jag gled iväg så snyggt, som ett inslaget köttpaket mellan de upphetsade ryskorna som skrek och peka på mig: "Spasiba, Spasiba" och jag skrek tillbaka,¨Vodka vodka",,,inte fan vet jag om det fungera? I alla fall blev jag inte bjuden på fika.

Man sitter där och glor på skylten. Pannkakor, 105 kr. Vad är det för pannkakor, tänker man. Är det något som man kommer in i landslaget på? Dom måste ju vara gjorda på värsta komjölken och vetemjölet har dom hämtat från en farm i övre Mesopotanien. Och äggen är väl något som Lance Armstrong har befruktat med sin giftiga avföring. Denne Lance som nu plötsligt ska krypa till korset och erkänna doping. Och var ska han göra det? Jo hos Oprah,,,jag säger bara det. Håll korpgluggarna öppna.

Det var fint att se Moriyama, lunka omkring på gatorna med sin pocketkamera. Blev ju inga bilder, men det var fint att se att han vid 73 års ålder har råd med en arbetslokal och att han blivit lite rundare om magen. Om tio år kanske jag också har råd med arbetslokal. Numera jobbar jag alltid från sängen, dubbelsängen. På högra sidan kontoret, på vänstra kaffet.

Nog om det, glöm inte min worskhop den 3-5 maj i Sthlm

Kommentarer

Populära inlägg