Ski memory lane

Jag var med om en fantastisk upplevelse. Var hem till min gamla lägenhet som nu ägs av min son. I en garderob hittade jag kanske tusen bilder, analoga printar. Vilken skatt. Ofattbart. Jag tog fram mobilen och plåtade av några. Mobilen kan på intet vis visa vilken fantastisk känsla det är i bilderna, men det kan vara kul ändå. Det här är en del bilder från den tiden jag levde på att vara skidfotograf på vintern, 15 år, och då jag skiljde ut mig från de flesta genom att köra Leica, tri-x och vidvinkel. Jag tog inte en enda färgbild och det var kanske inte så populärt. Jag hade heller inte ett enda tele, 35 mmm hela vägen.



Parallellslalom i Huddinge. Maria P vinner. En snorunge snor Anjas hjälm precis framför oss och jag har aldrig sett Anja så förbannad.


Monkika F, vi kallade henne Österrikarn. Hon åkte på som fan, minns hur hon en dag gick i backen och fick åka scooter hem och ligga i högläge med benet. Vi jobbade ihop, begåvad fotograf och skitkul människa.


Juniorlandslaget tar lunch.



Minus 25 och man ville hem till bastun.



                                 Monika Franzon, Österrikarn, plåtar mig i labbet. Jag ska strax sätta upp min stora           
                                 utställning på Nordiska museet, år 1999.

Kommentarer

Populära inlägg