Bullentin....

Vi hängde i slalombacken hela dagen. Jag hade bestämt mig för att åka på skär hela dagen. Det är otroligt svårt för det är bara proffs som klarar det. Jag körde i en röd backe, brantare går inte. Skillnaden mellan att köra på skär och sladda är att åker man på skär så lyfter man inte skidan ur snön, utan man byter tyngdpunkt på skidorna och låter skidans radie göra jobbet. 

Om man sladdar så lyfter man bakändan på skidan så kanar den på snön och du kan se ett litet snösprut. Då du karvar ser du bara spår i snör. Den stora skillnaden är att då du kör på skär går det ohyggligt mycket fortare och det är liksom det som är problemet. Hur ska du få ner farten utan att sladda, genom att ligga kvar på skäret, carvingen. Jo,  det är som proffset Axel sa till mig: Du får hålla emot ordentligt.

Nu säger folk att de åker på carvingskidor och att de åker carving. Det gör de flesta som åker skidor inte. Det är i princip bara proffsen som åker på skär, för det går så förbannat fort och kräver sådan eminent teknik. De flesta, även proffsen då det blir för brant och går för fort, kör både på skär och sladd.

Nog om det. 

På vägen hem i bilen kollade jag på Bullentin, den nya tidningen. Jag blir verkligen bedrövad. Jag har verkligen inget emot en ny tidning, läser gärna tidningar med olika schatteringar av politik, men Bullentin gör mig grymt deppig. Dels för att en del kompisar börjat skriva i den, dels för den nasse och rassehord  som kommenterar. Så tröttsamt, allt blir en upprepning av det som vi såg i USA, en uppdelning, en splittring av ett land. Bullentin är ytterligare ett bevis på att landet blir allt mer splittrat. Att läsa Bullentins nyheter är som vanligt, ingen större skillnad mot  en annan tidning, men sedan kommer en slags krönikörer som driver tidningen hårt åt höger och det är där kommentarerna kommer in. 

Jag tycker inte längre att tidningar ska ha kommentatorsfält. Det öppnar upp för så många idioter att bara vräka ur sig skit. Kolla DNS kommentatorsfält. Det är några märkliga människor som gjort kommentatorsfältet till sitt. De har en åsikt om allt och i princip är alla deras åsikter  ytterst tröttsamma.

Nog om det, sedan la jag mig i badet och funderade på hur jag ska få ordningen på carvingen i morgon.

 

Kommentarer

Populära inlägg