Colour

 Jag kollar på JJ Cale, precis som jag förut kolla på Georgia O'keeffe. Hur dom bodde. Lite svårt med JJ Cale, var så intresserad av hans husbil. Skön typ. Han sa som jag brukar säga. Jag skiter i berömdheten, men jag tar gärna pengarna.

Jag skrev ju om Södermalm i morse, men den mest fascinerande grejen är ändå detta med 10 000 steg. Allt det där är en uppfinning, dessa tio tusen steg. Detta räknande är en klar stressfaktor, har du inte gjort tio tusen steg så blir du orolig, missnöjd, det går lika bra med 7000 steg, eller 5000 steg. 

Det saken handlar om är att man går, rör på sig. Du kan gå och ta en bulle och en fika på din runda. En bulle drar ungefär 300 kalorier och med kaffe så är det väl fyra, fem hundra kalorier. Det är samma mängd kalorier som 10 000 steg drar ifrån dig då du går. 

Det är bättre att gå en sväng, ta en fika och sedan gå hem. Då får man allt på en gång, promenad, luft, kaffe och bulle och mår prima. Grejen med att bli fet är att inte bli fet.  Att aldrig komma dit. Det lönar sig dåligt att kuta omkring för att gå ner. Det är redan för sent och är du över femtio kan du glömma alltihop.

Nå, what about lite pics, colourpics?














Dags att börja planera för sommaren? Se vår blogg om vårt hus som vi hyr ut under sommaren.

httt://www.monitsia.blogspot.se

Kommentarer

Populära inlägg