Lördag...


 Man tyckte livet var tufft ibland, farsan dött, ensam i en kall lya på Blekingegatan, femtioen år senare, tycker jag nog att årets läge är det värsta någonsin. Har aldrig upplevt något så jävla segt som detta. Igår köpte jag en läsplatta, efter tio timmars meck har jag fortfarande inte lyckats få in böckerna i maskinen. Grejen var ju att jag skulle låna på biblan, inte köpa böcker,,ja, satan, sedan läser man att kärnkraftsbränslet vet man ännu inte hur man ska göra med och biobränslet, skogen, verkar värdelöst och kille som köpte elbilen fr 350 000 kr och 6 år senare får veta att hans döende batterier kostar 250 000 kr att ersätta, dvs det är lika bra att köpa en ny bil. Tänker på mig själv som aldrig betalt mer än tio lakan för en bil.

Vilken tid vi går mot och sedan vaccinerna, nu lutar det åt att vi är färdigvaccinerade till årsslutet. Löven råkade försäga sig,,,sick,,o de gamla, jag räknas tydligen dit, vi får vänta framåt sommaren, dvs ett nytt år åt helvete,,

Nej, jag får lägga upp en ny plan, köpa en bil man kan sova i, bo uppe i fjällvärlden hela vinter, sedan åka ner till värmen, två flygresor om år, hålla sig borta från de stora städerna och leva på 12000 kr i månaden. Det går, allt går, men vem fan har sagt att det är roligt....

Kommentarer

Populära inlägg