Zappa

Zappa är en fin hund. Jag kan förstå kärleken till ett djur. Tyvärr är 99 procent av alla djurbilder skit, samma gäller barn, men som jag sa, jag kan förstå kärleken.
Jag har plåtat den riktiga Zappa, musikern och det är folk som vill att jag ska publicera de bilderna. Sanningen är att jag kastade neggen för jag tyckte det var skit. Jag publicerar aldrig en bild för att det råkar vara en kändis på bilden. Aldrig. Det ska vara en bra bild och inget annat.

Detsamma gäller mina nakenbilder på kvinnor. Jag publicerar bara bra bilder på nakna kvinnor jag älskar eller har älskat. Jag publicerar alltså inte nakna kvinnor. Jag publicerar kärlek.

Patti Smith på Kulturhuset. Det är en fin utställning, bilderna är ju ganska klena, men konceptet och känslan flyger vidare. Det är ju Maria Patomella som curejtat och det gläder mig att hon tar plats. Hon gjorde ju Vivian Maier också. Det kanske finns hopp för fotografiet igen på Kulturhuset. Bra jobbat i alla fall.

Moderna glider långsamt ner från banken på Skeppsholmen. Vad gör man där egentligen?

Jag läser tidningen. Symptom på en kommande hjärtattack. Ni skulle dö om ni läste den artikeln. Man är redan död, nästan. Om man är trött en längre tid osv,,vad fan, jag är trött hela tiden, jämt, i trettio år har jag varit trött. Går och lägger mig vid tio på kvällen och vaknar med tuppen. Klart som fan man är trött.

Barn och djur. Anders Retmaier har tagit grymt fina bilder på barn och djur, så kolla in Karin Thorings hästbilder från Irland. Helt fenomenala. Hade det funnits en tidning idag typ Etc, hade båda två direkt blivit publicerade stort.

Så är det. Zappa, minns tjockisarna han hade i bandet, två tvillingar. Vi klämde in oss i en gammal hiss och jag skulle knäppa. För tungt, hissen stannade och vi hade alla panikångest. En sådan story, Johan Bergmark, rocknrollfotografen har säkert några liknande på lager. Han åker ju mycket hiss och plåtar många rocknrollare.

Jag är ju hemma på Söder igen. Det enda jag tänker på är att jag har fan landat i talibanland. Har inte sett mer skägg än sedan 1974 då jag hängde i Kabul/Afghanistan.

Populära inlägg