Vad gör man nu då?





Ja, vad gör man nu då? Ska jag göra det enkla svårt eller det svåra enkelt?
Är lite tom i huvet, helt enkelt.
Visar lite stilleben, som jag kallar det. Allt med mobilen, funkar bra.

Jag läser lite fotosajter, fattar inte alls det härmed att sätta på gamla objektiv, köra manuellt, på nya moderna mobilkameror. Jag har testat, fruktansvärt segt att jobba så, o varför gör man det då?
När det finns autofokus, som man styr hur lätt som helst, kan låsa på en hundradels sekund, samma med exponeringen. Varför håller man då på med manuellt fokus som tar evigheter att få till på en digitalkamera.

Ja, hur man gör enkelt svårt, eller,,,en annan sak som jag funderar på är allt snack om frid, långsamhetens lov osv,,är det inte ofta ursäkter för något annat? Inget snack om saken, stress är värsta folksjukdomen, men ibland mår man jävligt bra av ett riktigt stresspåslag.

Jaja, tom i huvet är man. Jag får väl fundera ut nåt? En sak jag funderar på är vad jag ska göra med mina bloggar, hemsidor, om jag ska samla allt, men just den här bloggen, den här svarta, är den jag gillar bäst. Jag ska testa på Wordpress, för både min Retroblogg o mickebergnaxosangel.wordpress.com. funka bra i Wordpress..

http://mickebergnaxosangel.wordpress.com

https://mickebergretro.wordpress.com

Populära inlägg