Om bloggar o livet..


Naxosangel by Micke Berg | Make Your Own Book

Ibland säger man att man ska skriva böcker, men jag brukar tänka på hur mycket en blogg kan betyda för mig. Jag går varje dag till David Alan Harveys blogg och läser.
Det betyder något för mig. Jag läser en del bra bloggar, som betyder, som skapar en ro och ett sug inom mig.

Nu läser jag om och av Patti Smith. Den människan är speciell. Hon skapar något inom mig, ett sug, kanske för att hon är så vardaglig, så nära i sin enkelhet. Jag läste en intervju med henne, hur hon lever ett dolt men ändå officiellt liv. Hur hon beskriver hur hon rest till olika författares boningar för att kolla in energin.

Det samma gjorde jag. Christer S höll ju till i närheten av Simrishamn, då han polade med Angeliqa och de hade ett hus, en lada, tillsammans. Jag körde ner till detta hus, trodde jag, och kollade in det, men det såg inte riktigt ut som jag hade sett det på bild.
Sedan berättade jag det för Christer en gång i Gerlesborg och han började skratta. Jag hade varit minst tio mil fel.

Men, den stora grejen var att jag sökt mig till en plats som jag trodde innehöll hans energier, eller deras energier, för de två jobbade ju bra ihop.

Egentligen skriver jag ju mest för mig själv och de verkliga entusiasterna. De, som Linda Skugge skrev om, angående Patti. De som verkligen bryr sig.

Det är svårt det där. Energin, den rätta energin. Det kraftfält man vill vara i, den kärlek man vill uppnå, vara del av. Det är liksom inte en Ikeakärlek, mer ett sammansvuret gäng, litet gäng kanske, men nära och intimt.

Populära inlägg