Sammanfattning

Sommarens viktigaste sammanfattning är två. Den viktigaste är att huset i Monitsia är framtiden. Det har överraskat hela vägen.
Den andra insikten är att det är dags att sluta med kameror. Jag övergår till mobilen. Jag kan inte se någon större skillnad på Iphonebilder och tex Fujifilm. Iphonen är en suverän kamera. Blixtsnabb, kan redigera direkt i kameran, skicka iväg bilderna direkt  och tar absolut ingen plats. Dessutom ser man ut som alla andra mobilfotoidioter då man har den i handen. Ett perfekt sätt att dölja  sig alltså, typ Bresson.

Det finns knappt en enda vacker kamera idag, fujifilm 100s, som ser ut sm en Leica M är en skönhet, men resten är ju skitfula, så det finns ju heller ingen anledning att behålla en kamera för att den är snygg.

Ja, jag är verkligen ingen nostalgimänniska. I min värld finns det bara två eller kanske tre komponenter då det gäller kameror. Effektivitet, tysthet, snabbhet och bra skärpa och ska glida ner i fickan utan problem.

Man kan säga att jag löst problemet.


Populära inlägg