Bröllopet och respekten

Det började med att vinden vek ner sig och värmen kom tillbaka. Vi åkte till nakenstranden och då vi ligger där säger We. " Nu kommer ett bröllopspar" och så sätter hon på sig bikinin. Då händer det fantastiska och det första den här dagen som kommer att beröra mig djupt. Nästan alla på nakenstranden tar på sig kläderna och välkomnar de unga som ska ha sin stora dag i livet.

Människans storhet, respekten. Det var ett ögonblick som berörde mig djupt.

På kvällen kör jag upp till Filoti för att köpa pizza. Då jag sitter och väntar på pizzan, ser ett begravningståg gå hemåt och ser också kära Johanna köra på sin moppe åt andra hållet, så kommer pizzerians unga kvinna ut och sätter en öl på mitt bord. " Den här bjuder vi på, säger hon".

Det sitter två män bredvid mig, de ser ganska slitna ut, hårt arbete. Den ene börjar plötsligt sjunga, vacker röst. Han bara sjunger och hans polare tänder en ny cigg. Jag dricker upp ölen och strax kommer pizzan. Jag tackar för mig och glider nedåt Monitsia och solnedgången.

Populära inlägg