Om vintern

Träffar en skön snubbe på fiket och snackar skivomslag. Vi sågs på flyget hem då han satt och dribbla med svartvita bilder i sin dator. Jag kollade också och så förde slumpen oss samman.

Man måste öppna upp, speciellt i min ålder. Hur länge till tror du att du får, leva knulla? Fem år, tio år, det gäller att vara så snuskig som möjligt nu, ta för sig på alla plan,  så det räcker tills man sitter på hemmet. Undrar om folk fattar hur snabbt tiden går. Bilden under det här inlägget togs 1973, det känns som igår och man minns allt.

Det gäller att vara i nuet. Om inte fattar man det i min ålder. 

Vi snacka omslag och jag säger,.. stålar, är inte så viktigt, bara man har kul.  Det säger en snubbe som   precis ska langa upp 20 lakan för nya gaddar. Stålar är inte viktigt, bara man har kul.

Jag minns mitt första reklamjobb, barnvagnar, tunga saker. Vad skulle jag ta för pröjs. Jag drog till med 15 lakan för två dagars jobb. Reklamarn kollade på mig,,,,inga problem, inga problem, sa han. Det var 1975 och jag gjorde två reklamjobb. Jag insåg att 15 lakan var för lite. Nästa gång jag gjorde reklam gjorde jag det för Macdonalds, om döende barn. Ronald Macdonaldssjukhuset.  En bok, ett fint jobb, det sista reklamjobbet jag gjorde. Har nu gjort fyra stycken i hela mitt liv. Jag gjorde ett åt MTV också, blev aldrig publicerat. Tror modellen var för mager, såg för jävligt ut.

Som Ni ser. Man vet ingenting, mer än att det gäller att vara snuskig som fan. Leva på helt enkelt. I nuet.


Populära inlägg