Utsikt eller insikt

Det är måndag. Ingen bra dag idag. Vädret ser inte kul ut. Har förstört en tand och det lär väl kosta tio lakan. Konstaterar att ingen fotograf i det här landet har kommenterat de fem sidor som skrevs om Fotografiska i Svd igår.

Jag la ju upp den där testen på mobilen och Fujifilmkameran igår. Jag vet att folk är galna i teknik, men efter en halv dag hade jag ledsnat och tog bort inlägget, så nu ligger man här med taskigt väder och avbruten tand som kommer att kosta. Det tar fan emot att ringa tandläkarn men man kommer inte undan. En jävla tand kostar lika mycket som en månad på skidor i fjällen och inte går det att tjäna några pengar på tanden heller. Okej, den kanske hjälper till då jag smajlar...kan ju ge några kronor.

Nej, låg känner man sig. Faktiskt mest för jag tycker den fotografiska scenen är så konstig, så rädd,
så teknikfixerad. Så kanske det alltid har varit? Troligtvis, det är väl bara att rycka upp sig och ringa tandläkarn, kolla kontot och ge sig ut i gråvädret.


Populära inlägg