Det svänger rejält







Det svänger rejält. Egentligen handlar det om att gå två hundra meter till fiket. En snubbe kommer fram och frågar om han får störa, visst, o han visar en bild som han inte får in skärpan på. Jag känner mig plötsligt som Stefan Ohlsson och visar honom hur han skärper upp bilden.

Sedan sitter jag där, väntande. Den unga grekiskan sitter i ett hörn med sin nye pojkvän och jag lyssnar på ett samtal om allergier. Egentligen så väntar jag bara. Anbuden haglar över mig och jag väntar. Jag tittar på bilderna som hänger på väggen. Speciell hängning, sjösjuka?

Det kan bli bra, mycket bra. Tar en bild på tjejen som jobbar på mathaket, går upp och skriver ut den och ger den till henne tio minuter senare. Det blir gratis lunch.

Det blir bra, det vänder någonstans och jag sitter och väntar.



Populära inlägg