söndag

Jag blev ganska nöjd med min grej i Lensculture. Ovanligt bra frågor, märkligt lite om kameran i jämförelse med en svensk intervju, där allt handlar om objektivet eller kameran.

Söndag, hamnade på en trevlig middag i Hornstull, åt vegetarisk oxfilé typ, för 175 kr. Ibland blir det fan löjligt med de här trendiga restaurangerna. Lite hopkok av grönsaker som serveras lite för halvljummet för att det ska godkännas, med ett köttnamn så man kan ta betalt. Men, man hamnar i ett svårt läge, för det finns få krogar idag som ligger i ett mellanläge, antingen är det fyllekrogarna eller så är det trendkrogarna. Harvest, vår standardkrog, är ett ställe som förenar allt. Dionysos, strax ovanför på Bondegatan är en annan som verkligen håller måttet år in och ut. Elefantpojken är också bra... ja, det finns några till, men annars är jag skittrött på alla trendiga ölställen med små pilsner för 75 spänn. Märkligt nog är alla dom fyllda med skägg, talibankrogarna.
Nåja, skämt åsido,,,krogutvecklingen på Söder,speciellt i våra kvarter har varit fantastisk. Finns hur mycket bra fik som helst och det är man ju glad för.

Det regnar, ja det är så det är. Jag inser att varje år måste ha ett mål, en målsättning, två, tre grejer som ska genomföras. I år sa jag att jag bara skulle cykla, inte skriva upp hur många mil jag cyklat osv,,,värdelös inställning. Blev mindre än någonsin. Man måste bestämma sig för något, svårare är det inte, så nu gjorde jag tre stora mål för 2017.

DN överraskade i morse med två kanongrejer. Jobbet i USA, skitbra av Hansson och Orrenius och sedan Åsne Seierstad, som skrivit om IS. Mycket bra.

Ja, så kan det vara.

Populära inlägg