Poste restante

Jag skrev att Steidl var inblandad i Poste restanteboken. Det var helt fel, ber om ursäkt för det. Joakim gav mig alla fakta.

"Nej,  bara originalprintar på väggarna. Alla 26 i svarta ramar o några till är tryckoriginal fr 1967! Landergren!!!
Patric Leo har gjort layouten så den nya Poste restante ska se precis likadan ut som den gamla varianten.
Vi scannade neg till kopior som var för sotiga. Håkan på Crimson har en fin o billig metod.
Jag var i Riga 2 dar vid intaget och tvingade tryckarna att lägga på svart.
Fint tryckeri!!
Art and Theory ska distribuera.

Utställningen ramades av mig o Jakob. 
Jag hade en massa ramar från Moderna 1986 som jag tyckte passade bra. Slitna vintageramar är skönt. Alla de printarna kommer från Modernautst.
Och några stora är från Hasselbladsutst."

Sedan är det viktigt att veta att Joakim och hans bror Jakob stått för hela arrangemanget och satsat allt själva. Nu när ni vet fakta bakom boken och utställningen så blir det ännu intressantare att se den. Det är lärorikt och otroligt starkt jobbat, så gå och köp boken och se den fenomenala utställningen.

Populära inlägg