Hur ska jag skida

Some of my books at Blurb.

Ligger i sängen och funderar på hur jag ska kunna åka skidor i vinter. Om man är van vid 100 dagar på skidor varje år så vill man ju åka lite den här vintern också. Jag hade i många år en slags kontrakt som gick ut på att jag fick pengarna i september och hade fria händer att göra vad jag ville,  lämna jobben i slutet av mars. Det pågick i många år.

Nu är det slut med det och tadläkarn tog mina reserver, men skam den som ger sig. Funderar på att ta upp min gamla idé om att åka i Hammarbybacken. Det är en riktig skitbacke, men bättre än ingenting. Den är så fruktansvärt trist med sin konstiga lutning, men jag funderar på att dra fast mina korta raceskidor på ramen till cykeln,  ta pjäxorna i en rygga o cykla dit på morgnarna för nån timmes hårdkörning i kortsvängsstuket. Resten av tiden får jag tillbringa på gymmet eller på cykeln på Naxos,,

Det låter spännande. Eller hur?



Fricken landade igår för en indisk lunch. Det är fortfarande hyfsat att cykla, men då det drar mot fem plus är det inte kul på racern, smala däck en och massa hala löv,,
Det blir rena väderleksrpporten. Polarn ringde från Naxos, satt i kortbyxor och bar överkropp och putsa ett bord. No more talking om weather.

All the best, freaks,,,

Populära inlägg