To be an artist....

To be an artist. Läste om Ian Wallace, trummisen från King Crimson, som spelat med alla, Dylan osv och dog i matstrupecanver. Han fick frågan om vad han skulle ge en ung trummis för råd och svaret var det man kan ge alla, i alla konstarter.: Keep it simple. Han menade att spela trummor var 25 % teknik och 75 % känsla och pekade på trummisar som Ringo till de mest och bäst tekniska. Det som skiljde ut alla bra trummisar, var att de spelade med känsla, skit samma hur supertekniska de var.

Samma med fotografi. Alla bilder du ser, som räknas som klassiska speglar en bra teknik men också en personlig känsla. Alla bilder utan undantag.

Sedan kom jag till min grundbult. Hur upplever man känsla? Jag tror det viktigaste är att vara kåt på något, det är en sexuell känsla som man överför på objektet. Jag blir helt förtvivlad då jag läser att unga människor knullar mindre, eller att det vanligaste är ett knull i veckan och knappt det för svensken och folk över hela världen. Jag tycker fan det är värre än klassklyftor för det tyder på en sådan enorm förnekelse av vår förmåga att gå på djupet av våra känslor. Jag behöver bara kolla på unga mån idag för att förstå att det inte alls är lika kåta som vi var på sjuttiotalet. Visst, man kan skämta om det, men jag tycker det är djupt tragiskt.

Katarina Wennstam som är en duktig författare och som jag uppskattar mycket skrev om att porren skadar män mycket, inte alla, men många som givetvis har andra störningar också, men jag skulle också kunna påstå att om vi knullade fyra gånger i veckan så skulle porr knappt existera. Porr finns för att vi får knulla för lite.

Ett bra knull gör människan nöjd och glad, alla knull gör något med själen och kroppen. Hur kommer det sig då att det är i snitt ett knull i veckan som gäller? Jo, för att folk prioriterar inte knulla, hellre städar man, eller ser en film på tvn, eller bara lägger sig och sover.

Hur blev det så? Och hur ska vi få någon konst då folk blir allt mer upptagna av sina datorer, sina städprogram, sina måsten,,,,för fan, kom igen, välj rätt i livet,,,ni vet vad.

Populära inlägg