Stormy morning

Stormy morning. Tänker på Steinbeck o hans hund då de for omkring i hans ombyggda lilla lastbil. Danny Lyon har också en hund. Tänker på Nova Scotia och stormen och Frank.

Its a stormy morning.

Mobilen är som en stor Ansel Adamskamera. Minns hans bil, trucken, där de stod på flaket och plåtade. Det stormar, tro mig, det stormar.

Läser DN, den kanske mes imbecilla artikel jag läst på länge. Den om Filippa Reinfeldt. Lååååång och direkt sliskig i sitt starstruckförhållande till damen som i mina ögon borde sitta på kåken efter alla millioner hon varit med om att försnilla genom sitt politiska agerande. DN har faktiskt haft flera debila artiklar om moderater på slutet. Dessutom tycker jag en del krönikor har varit på gränsen till direkt korkade.

Det är kanske tiden, vem fan vet något om sådant. Det stormar, det vet jag.

En annan sak som jag funderar mycket på är dessa undersökningar om hur partierna ligger till. Ständigt samma visa. Man skriver om alla partier, 0,2 upp osv men V bara passerar man. Alltid. Speciellt DN. Det kanske hänger ihop med det här debila upphöjandet av Filippa Reinfeldt?

Jag ska få en ny vedkamin i veckan. Min fru vill ha blanka rostfria rör. Meken tyckte vi skulle ha tjocka svarta. Vad tror Ni det blev? Min fru har alltid rätt.


Populära inlägg