Stan är vacker

Stan med sina sopade gator är vacker. Det är tomt och jag minns Joseph, min vän fotografen från NY, som älskade Stockholm på sommaren. Den tysta staden, som han sa.

Det rullar på i Grekland. Bankerna stänger. Får väl handla på krita ett tag, men vilket krångel. Själv köper jag en Fujifilm 100s. Det skulle jag ju ha gjort för länge sedan.

Södermanland är otroligt vackert. En sådan grönska, kullarna och de slingrande vägarna. I all denna grönska, i denna tid, går en vän bort alldeles för tidigt.
När jag satt på cykeln fick jag liksom en uppenbarelse. Herre Gud, tänkte jag. Är sextiosex strax och har alla tänderna kvar i käften. Jag har en del skavanker, men det tänker jag inte föra till torgs.

Vrena, heter den lilla byn ovanför Stigtomta. Ett kafé som var av Guds nåde. Äntligen. Dit kan jag cykla och se på ångbåten och käka goda mackor. Mina träningsrundor kommer att bli veritabla mackorgier. En runda på två timmar drar 2000 kalorier ur kroppen. Det finns hål att stoppa i.

Det är snart Touren och jag håller på den fule ankungen Froome. Han cyklar så grädden skär sig. Fruktansvärt fult, men jag tror han är ren från skit i kroppen. En annan jag skulle vilja hålla på är Nairo Quintana, som driver politisk kamp för jämlikhet hemma i sitt Colombia.
Contador går bort och Nibali litar jag inte på.

Det blir en spännande Tour, första veckan lär väl bara vara krascher och där kan många ryka men sedan då bergen kommer är  det slutsnackat.

Vad det gäller det politiska så vad gör de goda muslimerna egentligen? Kan de inte samarbeta lite och se till att bli av med alla idioter och varför kan inte Väst sätta ner en riktigt tung arme och utrota Isis?

Bråvalla? På två dagar räknar jag in fem våldtäkter?? Vad fan är det? Svensk fylla så klart.


Populära inlägg