Money och Magnum


Magnum verkar ha svårt med pengarna. Måste finna nya marknader. Mitt bildarkiv verkar ha samma problem. I alla fall har vi varit på väg upp ur svackan i tio år,  men verkar inte riktigt komma upp ur gropen.

Vi får se. Jag tror en del av problemet är att en ny generation växt upp och inte behövt betala för sin kulturkonsumtion. Och behöver man betala så avstår man hellre. Tänk tanken då man gick och köpte Expressen för pengar. Skulle jag läsa Expressen om jag behövde betala för att läsa den? Tror inte det, men om jag inte kunde läsa någonting gratis skulle jag nog återgå till att betala för att få läsa, men då vill jag ha en papperstidning.

Alla dessa motstridigheter.

Gick ner på cykelfiket. Hade varit hårda bud de sexton mil som Siljan runt är. En del ställde sig tydligen i duschen efter loppet utan att ta av sig kläderna. Andra drack varmvatten ur kranen. Det är helt enkelt en bra sommar i år och ser nu på löpet att chockvärmen är på väg att dra sig tillbaka och ska ersättas av kýla.....?????

Har Ni sett någon värme? Får man göra vilka löp som helst? Det enda  man kan säga med bestämdhet är att de eländiga spanska sniglarna kommer att välla fram och myggen ta det sista ur oss i sommar.
Vad det gäller sniglarna så kan jag ju säga till alla som försöker med olika medel. Gå till direkt handling. Döda alla med spaden direkt. Jag kan ha ett snitt på tre hundra sniglar om dagen vissa somrar. Inga medel fungerar eller så tar det för lång tid innan de dör.

Tänk tanken: Jag eller dom. Döda.

Det är ett nytt cykellopp på tvn. Blir dagens räddning. Måste kolla in Froome, formen och stilen och sedan hur Nibali ser ut. I morgon lyser solen, om nu inte chockvärmen dragit iväg och ersatts med istid igen,,,allt enligt löpet på andra sidan gatan.


Populära inlägg