Nakenbad

En kvinnlig kompis undrar varför män vill bada nakna så ofta? Det är ju självklart. För att det är skönast, billigast och roligast. På Naxos är alltid de bästa stränderna nakenstränder Att det sedan kommer dit textilare, folk med baddräkter, kan ju gå an till en viss mängd, men då de börjar ta över stränderna, tror att stränderna är textilbadstränder, så går det för långt. 

Jag har aldrig haft ett par badbyxor på mig i Grekland på trettio år. I Sverige är det en annan sak eftersom jag inte badar här. Man vill ju inte hamna i disken för fryst torsk.

Efter några månader i Grekland känner man inte solen, att ligga naken i sanden en sen eftermiddag i den nedgående solen är en dröm. Varma sanden, kroppen som är helt naken och avslappnad och havet som brusar och det enda flyget som passerar vid halv fem då det går till Aten.

Textilare är jävligt jobbiga. De tar över, det tycker sig ha moralisk rätt att ta över. Varför fattar jag inte då nakenstränderna är de mest avkopplande och mest lugna stränderna av alla. Så fort textilierna kommer på börjar raggningen och kollandet. På nakenstranden finns det ju också,  men här finns en integritet och en varsamhet mot de andra människorna som är unik.

Så varför bada naken? Jo, för att man kan.

Grekland snurrar på. Herregud, man får det att låta som det var världskrig. Det ordnar sig, buisness as usual, som man säger. Nästa vecka är det något annat. Solen och nakenbadandet kommer alltid att vara där. Om Grekland lierar sig med Putin tror jag dock man gör ett stort misstag. Då störtdyker turismen i Grekland. Det finns liksom gränser för allt.

Jag cyklade en kort sväng, blev svettig i kortärmat. Så ska det vara. Riktig sommar, inget jävla midsommarblask.

Nu är alla politiker på Gotland och jag kan ju säga att aldrig har jag upplevt något ointressantare än årets upplaga. Romson, Mp, tappar förtroende. Tro fan det.Hon ser ju ut som en ilsken krokodil hela tiden. Har hon ett leende någonstans? Hon kanske borde pröva på ett nakenbad en dag, komma till ro ett tag? 

Jag fattar ju att vara politiker inte är ett humoryrke, men det är ju kul om en politiker har glimten i ögat, Typ Karin Rågsjö i V, tyvärr har de ju också gaphalsen från Västsverige som flyger fram och tillbaka mellan  jobbet och barnet för hiskeliga summor och skriker högt över allt. Sossarnas Karin J är ju också verkligen en man får huvudvärk av,,på den manliga sidan är det väl Löven som har något man tycker synd om, som om man ska rädda honom lite. Jonas S i V fortsätter att tala som om jag hade hörselproblem och gick på dagis, ala Mona Sahlin. Nej, lite humor då och då skulle inte skada. 

Nog om det. Dagens fråga är alltså nakenbad. Det kan jag bara rekommendera.

Populära inlägg