innihelvete skönt...

Vissa dagar är bättre än andra. Det sägs att det är årets längsta dag? Tyckte dom sa det på bilradion idag då jag var och kolla på en kåk i Sörmland....inget fel på den kåken men precis då jag var där slog det till med supervärrme, typ 22 grader och då fick jag spel. Kände att kåken låg som i en zoologisk trädgård. Hur fan skulle jag stå ut där om det var varmt på sommaren. Ingen vind, inget vatten, ingen sikt.

Fuck that shit. Drog ner till Mellösa, skönt kaffe, men med hopplöst gammalt stil. Mackor på vitt, tjockt bröd, sk klassiskt. Inget fel i det o det är charmigt, men varken gott eller nyttigt. Jag kritiserar ingen, men jag vill ha nyttigare bröd. Jag lämnade halva brödet till kråkan och den verkade nöjd.

Katten har ju struma, vilket jävla ord och han behöver specialfoder och det finns i Nyköping. Gasar ner dit bara för att finna att det var slut  men att det fanns tydligen ett paket kvar på en annan djurfoderaffär.
Okej, okej, visst var det bara ett paket,  men det var en säck, som kommer att räcka kattens och hans kusiners liv ut. Herre jävlar, men jag baxa in paketet som kostade lika mycket som att tanka Ferrarin full på 98 oktan.

Livet är en fest. Mat? Min fru är fantastisk på att laga mat. Hon har norskt påbrå, men är ändå grym på att laga mat. Jag älskar allt hon gör. Min första norska fru jobbade på porrklubb och hon lagade aldrig mat, åt inte heller, min andra kunde inte laga mat men hon var fin för det,,,, det enda hon gjorde var torsk med smör,,,ja, ni hajar, men nu är läget prima.

Solen sken och jag lagade torsk med grönsaker och olivolja och färskpotatis och tre glas vin. Och solen sken och det var årets längsta dag och jag var lycklig som en en get och katten såg skitnöjd ut då han såg matpaketet, tänkte väl att nu kan jag bjuda hem några schyssta kattsenioritor på att knapra kattfoder. Han är ju snittad så han får satsa på krubbet.

Och jag satt där o njöt i solen, klädde av mig på överkroppen sippade på vinet och torsken luktade så gott från köket och kissen satt på trappan och spanade på några fåglar som han ville göra processen kort med och jag kom att tänka på Hemingway som sa, att livet är kort, och man har bara ett och det gäller att leva det fullt ut och då jag tänkte det, ringde min fru och berättade om hästarna hon sadlat i Tyresö och det luktade ännu mer från köket och torsken och solen var fullständigt makalös och det var årets längsta dag och jag tänkte att det var då för fantastiskt att jag fick må så bra på årets längsta dag.

Populära inlägg