Retro 96.

Jag skriver ut bilder för tiotusentals kronor. Jag skriver ut själv. Varför ? Kommer jag någonsin mer att ställa ut? Och i så fall var? Det är något som inte lockar mig längre. Blev min fotografiska karriär som jag ville? Ja, det blev den, men ändå är jag missnöjd. Jag tycker jag gör för lite. Hundra utställningar och 35 böcker? Är det för lite?

Det handlar inte om kvantiteten eller kvaliteten. Jag blir aldrig nöjd. Det är bara så. Jag vill berätta hela tiden, om och om igen. Om livet, kärleken, min förtvivlan, min skräck för åldrandet, min svaghet, min styrka, min ensamhet, mina förhoppningar.

Nej, hundra utställningar och 35 böcker är ingenting.