Retro 111.

Samma år som jag fyllde femtio, 1999,  gick jag ner i grovsoprummet. Där stod ett par skitfina Rossignolskidor. Dagen efter stod ett par pjäxor som helt klart hörde till skidorna och passade mig. På kvällen då det mörknat tog jag ut skidorna i Vita bergen, gjorde tre svängar och var tillbaka i 1965 då jag åkte skidor på allvar. Till saken hör att mellan 1965 och 1999 åkte jag skidor bara en gång. I Åre och då föll jag, slog ut en del framtänder och det reportage vi gjorde just då blev bötfällt och vi fick betala runt 50000 kr i böter för vi skrev att våra huvudpersoner rökte på, och det var ju sant, men gick inte att bevisa i rätten.

Det tog inte många dagar så var jag och köpte ett par Atomic carvingskidor och därmed var mina vintrar klara. Sedan 1999 har jag levt på att åka skidor runt hundra dagar per år, vissa år mer, men ändå. Jag har fått det att rulla och det tack vare ett besök i grovsoprummet.

Populära inlägg