Retro 110.

En fågel flyger. Jag kollar alltid på fåglar. Jag har gått igenom mitt arbete många gånger. Jag hade 70 pärmar med negativ som jag bantade ner till 35 och sedan till 25. Jag kastade negg. Jag har inga problem med det. Sedan sorterade jag efter kvalitet. Bästa bilderna, bra bilder och skit.

Jag lät det gå ett år, flyttade upp någon bild till Bästa bild, men det flesta fick ligga där de låg. Jag skannade mina kopior, tog en vinter, knäckte min rygg, sedan gick jag över till det digitala.

Idag gör jag på samma sätt. De bästa, bra och sedan skiten. Jag håller ordning. Sedan skriver jag ut, nu uppåt 150, kanske 200 bilder. Jag är beredd på döden. Det ligger där det ligger för det ska man ju veta att de flesta fotografer får ingen uppskattning, men någon lever efter sin död. Jag vill leva efter min död, mest för att de som varit med i mina bilder ska få vara med igen och igen.

Populära inlägg