Some greekpics

















Det gick dåligt med de inställda karnevalerna. På Naxos sket man i det och det var fullt med folk som körde karneval. Annars har man ju alltid olika utgångspunkter för ta bilder. Den här sommaren hade jag köpt en Iphone 4 och bestämde mig för att bara plåta med mobilen och gjorde en bok på det. I sommar vet jag inte vad jag ska göra? Får allt mer en längtan efter att typ bygga ett katthus till mina två katter, inte så mycket annat känns viktigt. Min grundtanke är att man lever på, umgås, ensam, tillsammans, samlar på sig en berättelse om livet, en samlad sak.

Folk skickar ofta bilder till mig, en bild eller två, och frågar vad jag tycker. Det är meningslöst. Det måste komma många bilder. En bild är som första ordet i en mening. Man måste se hela meningen sedan kan man gå in och korrigera ett ord här eller där. Ett ord är ingenting. En bild är ingenting. Oftast.

Populära inlägg