Holy fucking shit



Holy fucking shit. Är det pollen som plågar mig? Helt slut i halsen och irriterad, kliig i näsan. Måste vara pollen. Hur kul vore det med koronas? Vi får se vad morgondagen innebär? Här har man varit försiktig som fan, gått o handlat då ingen varit i butiken, inte träffat en jävel och lika förbannat känns det kliigt i snoken och grusigt i jacken. Vi får se, vi får se som han sa mördarn då han skulle få nya briller. Min fru gör middag. Jag sa som det är till henne: Det här är sista måltiden...det tyckte hon inte om. 

Nåja, skämt åsido. I stan idag, tog en ensam promenad på bakgatorna i den fina solen men svala vinden så kunde man se att våren var på gång. Det är ganska klassiskt att få en vårförkylning. Det kan man unna sig. Bilderna då, mina mobilbilder av min älskade verklighet.

I min ålder, 70 som vissa kallar det nya femtio, vilket är ren idioti, så förhåller det sig inte, varken fysiskt eller mentalt. Ålder är faktiskt något generellt. Hur du än gör så följer åldern med mentalt. Du utvecklas längs en kurva, mer eller mindre, men det är en kurva. Tro inget annat.

What can I tell? I Grekland stryper de nu allt, och då menar jag allt. Här kan vi gå ut och vandra på gatorna vilket är underbart, men nu är det slut i Grekland. Det blir som en polisstat. Stängt. Punkt slut. Ska du ut blir det som i Paris, ett papper, ett legg, varför ska du dit eller dit. Tro mig, inte kul.

Jag hade tänkt ta ut raceni veckan som kommer, hade sett fram emot det då det blir lite varmare, men,  Icke sa Nicke, men sista ordet är inte heller sagt.

I övrigt har jag inte mycket att säga. Har Ni det kanske?




Populära inlägg