Vinterslask

Jag sitter och tittar på videofilmer från Romme Alpin. De öppnade väl förra helgen. Vilka entusiaster. De kör nerför Götes brant och kallar det svartpist. Hm, men i alla fall, jag älskar deras entusiasm. De vill verkligen att folk ska åka skidor. Underbart.

Ni får köpa bilder av mig så jag kommer iväg på skidåkning. Jag har ju ingen sponsring längre, jag hade det ju från år 2000 till 2013, gjorde skidjobb hela vintrarna. Nu är det slut med det, måste finna en annan sponsor.

I och för sig tror jag att jag kommer att dra ner på skidåkandet, inga månader i Åre osv för nu drar ju Grekland starkt just med tanke på vårt försök att skapa ett Kulturcentrum på Naxos. Och vintern är perfekt för cykling på Naxos, typ 18 grader på vintern.

Vi får se. Nästa helg ska Axel köra världscupen igen. Jag håller på honom, de tränar ju sjukt mycket och kroppen går sönder men nu verkar han hel igen så vi håller tummarna.

Det stora problemet med skidåkning numera är ju miljön. Snön försvinner. Så enkelt och hemskt är det. De sista vintrarna har jag sett det tydligt. Glaciärer rinner bort, snön försvinner. Hemskt men sant.

Själv har jag åkt på årets första förkylning. Inte kul, är ju inte ensam precis, men lika förbannat blir jag på dåligt humör. Gör en ny hemsida med bilder till försäljning istället.

Här en annan länk, om Grekland och Monitsia.

Ciao Bellos.

Populära inlägg