Sörja

Pamplona, är en sak. Jag var där för att göra en slags provjobb för Geo, länge sedan. Åkte på 40 graders feber, vackla omkring, knäppte vilt. Minns en kvinna i femtioårsåldern, jag 27, som märkte att jag plåtade henne och väste med superleende: Muchas gracias, senor,,,,

Det är sånt jag tänker på då jag ligger på mitt hotell i Borlänge. Ökenställe, men skit samma. På Fejan  går drevet mot Lundell, för han sagt något på en konsert som lika gärna kunde vara ett skämt. Det hemska med Fejan är att folk bara öser ur sig, de vet inte ens vad som sas, inte  ens hur det sas, men det viktiga är att få ösa ur sig ett slags hat.

Det är märkligt hur fejan kan skapa sanningar som inte finns. Otäckt var ordet. Jag blir allt mer försiktig med nyheter, de kan gott få ligga till sig några dagar så får vi se om om var sanna och det var någon sanningshalt i det hela.

Pamplona, medelhavsbuffé på Romme Skilodge, gott, men dyrt. 195 spänn, skit samma, det ingick en massa bakelser. Jag fick också tillfälle att ta hand om lite verktyg så jag kan äta frukost på mitt rum. Inte fan tänker jag pröjsa 80 spänn för en frukost då jag kan äta den i sängen på rummet.

Ja, Ni ser. En globetrotter har alltid en ficka full med skedar och gafflar. Har man inte det kan man ju köra med 16:8, dvs inte käka från middag till lunch en dag.

Tyvärr verkar det inte roligt.

Bilden då? Matadoren överlevde och tjuren dog. Ungefär det vanliga alltså.

Populära inlägg