Vad gör man med vaccineringarna framöver?


 Vaccineringarna börjar rulla på. Samtidigt undrar jag ju rejält hur länge AZ ska få hålla på med sitt jävla experiment. Såg just att en kvinna fått hjärtattack strax efter hon tagit AZ och nu förbereds stämning mot AZ,,,okej, det rullar, men då kommer en massa frågor:

Den första. Alla de unga som tog AZ och som nu väntar på att ta den andra sprutan, vad ska de göra? Givetvis inte ta den andra, men samtidigt , hur ska man relatera till det sk vaccinationspasset om det krävs två sprutor för att få det godkänt. Det är ju så att ska du ut och resa krävs antingen fullgod vaccinering, 2 sprutor  eller antikroppstest eller PCRtest a nästan 2000 kr. 

Okej, dom som var lydiga och tog den första sprutan och är trettio år, vem ska ersätta dom för att de måste betala nästan 2000 kr för att resa i PCRtest, samtidigt som de gjort allt och ställt upp på att vara med och leka i AZ experimentsverkstad. En verkstad där de avråds från att ta AZ, hänger ni med i logiken...

Sedan kan man ju blir helt förtvivlad över Region Stockholms totala misslyckande. Har de lyckats med något? Nej, hur fan kan man tro att en massa gamla människor ska sitta och fibbla med en app som är skitkrånglig när en sådan datafantom som jag knappt fattade ett skit. URUSELT. 

Varför satte man inte upp en fungerande telefonväxel, omöjligt att förstå. 

Okej, ska inte skriva mer, men kom ihåg vem som står för detta urusla agerande, vilka som sitter vid makten, borgarna och de hopplösa MP,,,,rösta bort fanstyget. Ännu värre blir det ju då PROs  Stockholmsordförande först klagar och sedan säger att han ska höra av sig till Kristersson, för någon måste ju ta befälet. Det var fan ÅRETS uttalande. 

Ja, måste lugna ner mig. Idag tog jag bort tio stygn i skallen, i morgon ska jag vara med i AZ leklåda, hoppas vi överlever och sedan drar jag till Grekland. Där har jag ett golv som ska hackas upp,, en granne med bruten nacke och en annan som klättrat över grannens staket och snott el i flera månader. Knivarna är vässade, men jag ska vara som Tjuren Ferdinand, sitta under ett olivträd och fundera på nästa bok. I övrigt så kan jag meddela att strax kommer de som haft covid att bara få en spruta men först sex månader efter att de haft covid. Exxellent, vad fan ska de ha vaccn för, de är ju immuna. De som haft covid är lika skyddade som de som får sin första spruta. Dvs, mycket bra skyddade. Den andra sprutan kommer att förlängas allt längre bort, den ger knappt något mer skydd, någon procent. Till hösten blir det nya puckar, om inte vi har fått nya äckliga mutationer så kommer Mr Wiman i DN att bomba oss med miljöskräck. Det är alltså inte över, det här är bara början, kom ihåg vad ni läste det. Jag har nämligen haft rätt hela tiden, puss.


Kommentarer

Populära inlägg