En trött dag, säljer bilder, hämtar grejer...


Jag börjar dagen med att bli svettig. Jag promenerar, men vissa morgnar jag gör det känns det som om jag får blodtrycksfall, blir svettig. Inte blev det bättre av att jag stod med polarn på gatan och snackade med en P-vakt. Polarn skulle springa upp med två blommor, han har jävlans ont i knäna och frågade om det var okej att stå lite fel då han kuta upp med blomstren till lyan och hämtade sin hund.

Nej, inte alls, inget gick. Han stod där och dividerade med vakten,,,dom är ett underligt släkte. Jag gav upp, gick därifrån. Det var väl då jag började svettas.

Fick ett SMS, sälja bild, bråttom. Hem, mer svetto, vad fan, hittar inte filen. Tidsbrist, mer svett igen, men till slut och sedan iväg och leverera. 

Min fru ringer. Hon och några andra vinner ett cool pris. Heja, min fru, Så jävla cool hon är..

Jag köper falukorv och träffar polarna på Skånegatan. Vissa dagar är vackra då man sitter med ett gäng polare som alla har knatat runt på gatorna o kvarteret i minst 25 bast. Det är liksom GULD på det. Äkta  vara om Ni hajar. Bajen och Bärs, liksom. Och borta på andra haket kom Jojje ut med en ny deckare. Jag får en om dagen, snacka om att man får ligga i och Kjellus satt med dottrus och kolla in barnbarnus,,,allt detta i solen medan Göteborgarn med Röda Kepsen landar från portugisiska Faros med polare och Thompa från Malmköping satt in eftersom han skulle besikta sitt tyska vrak till bil.

Cool dag, alltså, leverera, och sedan leverera igen, trött, hemåt, racern på Skanstullsbron. Siktar neråt, Hammarby kanal, jävlar vad det byggs, men för vem, stan töms ju på folk. Varför inte kolla in London där stan verkar ha drabbats av pesten, ingen har råd och det står hela tomma kvarter som ägs av rika snubbar från Kuwait osv,,,ingen borde få äga utan att bo, och ingen borde få äga för att tjäna stålar, alla skulle få en lya.

Skit samma, ekologiska falukorven set ut som en harskit i jämförelse med en annan falukorv som mer ser ut som en rejäl bajamaja, den köper jag. Nekar chacka en vurre för idiotpris och fortfarande vara hungrig som en räv på prärien efter att ha käkat middag.

Grävde i bokhyllan, det här är väl ungefär 60 procent av alla böcker jag gjort. Jag säger som Kalvar sa: En och annan är bra, men knappast alla, men jag har ju i alla fall försökt.

Köper blommor till frugan och choklad, men då jag kommer hem inser jag att hon gillar inte den där chokladen, hon ska alltid ha någon seasalt, svart choklad, som är nyttig. Vem fan köper nyttig choklad, det är som nyttiga knull. Vem fan knullar nyttigt? 

Ja, nu dags att fiffla till vurren så den ser ekologisk ut, kanske skrapa med lite harskit så den bleknar lite?


Kommentarer

Populära inlägg