Den mest deprimerande nyheten....

Den mest deprimerande nyheten är nog inte covid. Liksom fått nog på ngt vis, men det här med Folkpartiet, eller Liberalerna  som det numera heter. De gjorde ju en riktig gir mot SD och Åkesson och grispolitik. Jag trodde det skulle ta knäcken på det där töntparitet. Vad händer? Jo, det har fått mer medlemmar än de som gick ur paritet efter högersvängen. 

Det bevisar verkligen något tröttsamt. Att folk har något fel någonstans. I alla fall alldeles för många. Jag tycker också det ser ganska kristallklart ut att Åkersson, Moderatern, Busch och liberalerna kommer ett styra det här landet  efter nästa val. V har inget som helst inflytande. Jag tycker man ska lägga ner V och skapa ett nytt parti, för INGEN  vill samarbeta med dom. Sorgligt nog. Och jag personligen fattar inte varför inte sossarna vill det? Om det är kommunistskräcken som rör till det så måste det väl vara borta nu? Nej, det är nog att sossarn också blivit ett väldigt borgerligt parti.

I princip kan man sluta rösta. Jag nekar att stödrösta ett år till, har gjort det i 25 år, går inte längre och rösta på något annat än stödröstpartiet går inte, det vore som att göra harakiri på sig själv.

Det var den verkligt sorgliga nyheten att högersvängen gav mer nya medlemmar. I det finns en sorg.

Sedan då, Greta. Hon tar det lugnt nu. Det är bra. Hon har gjort sitt. Kliver hon fram igen blir det bara mediaspektakel. Hon blir helt enkelt utnyttjad.

Det var en vårdag. Fin dag och jag cyklade tre mil. Man får lägga sig på den nivån framöver och stänga av om man ska få någon sinnesfrid.


 

Kommentarer

Populära inlägg