Några mindre kända Skogsnäsbilder






Jag och journalisten Stefan Lundström var två år i Skogsnäs. Två vackra år. Jag plockar lite bland gamla bilder och minns hur jag tänkte. Det skulle bli en slags dokumentation. Jag är dålig på dokumentationer, glömmer så många bilder, men efter ett tag så kan man gå igenom materialet och då ser man ju luckorna, de som saknas. Ofta, i mitt fall, är det beskrivande bilder. Här är några sådana.

På vintern minns jag hur kallt det var och jag lämnade min Leica utanför huset i minus 20, 25 vissa nätter och hade en Nikonkamera med 35 mm vidvinkel inomhus Det gick inte att plocka kamerorna in och ut då det var riktigt kallt för de immade igen. Batteridriften var ju bara att glömma. Jag lärde mig  exponera utan mätare. Det är hur enkelt som helst. Jag kan fortfarande exponera i vilket ljus som helst utifrån 400 asa utan mätare.

Populära inlägg