Måndag


Plötsligt händer det. Jag får ett mail, Sky express ska plötsligt betala mig för mina resor som inte gick i lås eftersom de inte kunde landa på Naxos. Very nice, kan man se som kompensation för den soffa jag o min fru köpte igår helt spontant och som skapade en viss sömnlöshet hos min fru. Grejen var att vi satt och snackade om hur mysigt det var att sitta o softa i samma soffa på den tiden vi hyrde ett litet
torp i Södermanland. Vi skrattade och sa att man skulle kanske köpa en större soffa så vi fick plats och softa.
Vi kanske aldrig skulle ha sagt det för på vägen hem från fikat på Wes koloni passerade vi Skrapan och då säger We, ska vi gå ner och kolla på soffor på Home.
Sagt och gjort, jävligt läckra soffor och plötsligt står min fru och snackar med en trevlig kvinna, en kvinna som spänner blicken i mig och säger. " Micke Berg, fotografen?" Jag känner igen rösten, jag minns en svarthårig kul kvinna som var en god vän för 25 år sedan. Det blir ett fint möte, med många skratt och vi köper en soffa som är dyrare än någon bil jag köpt.

När vi går hem så känns det bra. Jag hade tänkt köpa en ny racercykel men nu blev det en soffa som min fru och jag kan softa i och samtidigt fick jag tillbaka en gammal vän. Livet är förunderligt.

Populära inlägg