Katten o ögat

Kollade på skidåkningen idag. Parallellslalom och det var ju ganska tråkigt. Sorgligt nog så är det här WM i skidåkning i Åre ganska mediokert. Det vill man ju inte säga högt, men det känns som ett riktigt fiasko med vädret, banorna osv...synd, så mycket jobb som lagts ner.

I alla fall var det roligast att se legenderna åka. Allt från Anja till Stenmark och de körde på men det var lite hemsk att se hur ont många hade i kroppen efter ett eller två åk. Själv är jag sjuttio och Ingemar Stenmark är 62 och körde sin klassiska stil fastän han körde på carvingskidor. Det var fint att se men också en påminnelse om hur tiden går och hur mycket stryk elitidrottsutövarnas kroppar får. Ta Lindsey Vonn, som nu efter WM ska in på sin åttonde knäoperation.

Idag var en sällsamt stillsam dag. Jag kör som vanligt mina fem pass i veckan på gymmet o fikar och har mig, men det inföll en slags stillhet. Kanske var det att solen kom upp?

Just kattbilden fick mig att komma ihåg att jag ska göra en kattbok i år,,,,ser man på. Alltid något.



Populära inlägg