Fredag 22 mars 2019

Det är en sak jag funderar mycket över. I somras var det plötsligt vattenbrist i Sverige. Det är ju något som man inte trodde var möjligt. Häromdagen läste jag att man räknar med att elen inte räcker runt 2021.

Hur ska det gå till? Jag ser ju själv. Då man ska gå ut måste jag stoppa på mig laddare för min värdelösa telefon är ju urladdad på en timme eller två. Hemma står allt och laddar hela tiden. Jag ser min sons elräkning, mycket pengar, överallt laddas det och vi har ännu inte kommit igång med den här bluffen som kallas elbilar. Bluff, säger jag, för elbilar köps mest av affärsmän och är alltså avdragsgilla bilar. Svindyra, får bra subventioner av staten men körs nästan aldrig på el. Inte kan man köra på el om man ska köra 50 mil, elen tar ju slut på nolltid och sedan blir det bensin, men grejen är ju att bilarna får bra avdrag av staten..

Jävla soppa om du frågar mig. Inte går det med bensin heller, ska vi bygga in solceller i biltaken? Jag vet inte, jag ser ju bara att nästan inga lösningar är speciellt bra, så vad återstår? Ja, hårt att säga, men har man ingen mobiltelefon så har man inget att ladda. Har man ingen elbil att ladda så har man inget att ladda. Grejen är helt enkelt att inte ha något av allt det som vi bedömer som livsviktigt men å andra sidan, OM vi inte köper dessa prylar vad händer då? Masskonkurser, eller hur?

Jävla soppa. Sedan kunde man ju önska att grejer blev bättre, men det blir dom ju inte. Min Iphone har en massa fler grejer, det är ju en datamaskin, men min gamla Nokia hade ju på något vis högre drivkraft, bättre batteridrift och kostade en tiondel. Ibland då jag sitter med mobilen så inser jag ju att egentligen behöver jag bara kameran och telefonen, allt annat kan jag lika gärna göra hemifrån istället för att sitta o fibbla och köra slut på batteriet, vilket i princip tar en enkel espresso och en liten bulle.

Populära inlägg